Kodėl kvėpavimas?

Kvėpavimas yra kiekvieno žmogaus prigimtinė teisė. Žmogus gimdamas pirmą kartą įkvėpia, o paskutinį kartą iškvėpia, pereidamas į kitą būvį. Visas žmogaus gyvenimas vyksta tarp šių dviejų veiksmų. Dažniausiai žmogus kvėpuoja nesąmoningai, nesusimąstydamas, priimdamas šį procesą lyg savaime suprantamą ir nesureikšmindamas jo. O be reikalo. Nes kvėpavimas yra didžiulė jėga, kuri keičia žmogaus gyvenimo kokybę priklausomai kaip jis kvėpuoja.

Aš kviečiu pasinerti į sąmoningo kvėpavimo pasaulį. Įžengus pro šias duris ir priėmus sąmoningo kvėpavimo praktiką į savo širdį, žmogus įsipareigoja gyventi visu savo pajėgumu ir prisiimti atsakomybę už savo sveikatą ir tolimesnius pasirinkimus. Kai sąmoningo kvėpavimo praktika tampa kasdiene žmogaus gyvenimo dalimi yra įgijamas ypač galingas įrankis, kuris palaiko sveikatą ir atveria asmeninį autentiškumą. Gyvenimas tampa vis labiau greitėjantis. Mums trūksta laiko, esame nuolatiniame skubėjime, stengiamės būti pirmiausiais, geriausiais ir visokiais –iausiais, o tam dažnai reikia energijos, puikios sveikatos, mokėjimo klausytis, efektyviai komunikuoti, dėmesingumo, koncentracijos, sąmoningumo.

Kvėpavimas ir yra tas įrankis, kuris sukuria ir sustiprina sąmoningumą. Kaip?

Kiekviena psichologinė, emocinė ir fiziologinė būsena turi atitinkamą kvėpavimo šabloną arba kokybę. Kada keičiasi būsena, kvėpavimo modelis irgi keičiasi. Ir atvirkščiai: kai keičiame kvėpavimo šabloną, mes keičiame būseną. Kada mes kontroliuojame savo kvėpavimą, mes kontroliuojame savo elgesį, mąstymą, jausmus, emocijas, reakcijas. Todėl nepilnas, paviršutiniškas kvėpavimo įprotis yra pagrindinė daugelio sveikatos sutrikimų priežastis. Dauguma suaugusių žmonių išnaudoja tik 1/3 savo plaučių tūrio. Todėl mes galime žiūrėti į kvėpavimą kaip į neišnaudotą vidinį resursą. Dauguma žmonių net neįsivaizduoja, kokį galingą įrankį turi savyje. Sąmoningas kvėpavimas ( arba tinkamas kvėpavimas) padeda žmogui būti ryšyje su pačiu savimi ir savo vidinėm neišnaudotom galimybėm. Kvėpavimas gali būti naudojamas transformuotis, pasikeisti, sustirpėti, aprūpinti ir išnaudoti daugėlį savo aspektų. Kvėpavimas padeda žmogui pereiti per uždegiminius procesus tiek tiesiogine, tiek perkeltine prasme. Jis aktyvuoja žmogaus vidinę išmintį, generuoja autentišką energiją. Teisingas, pilnas kvėpavimas padeda kūnui atstatyti natūralius gebėjimus. Terapinio kvėpavimo pagalba galima susireguliuoti, atitaisyti savo sveikatą. Kvėpavimas ypač tinka turintiems astmą, jaučiantiems nerimą, chronišką nuovargį, kenčiantiems skausmą, nemigą, turintiems aukštą arba žemą kraujo spaudimą, dirbantiems su antsvoriu, kai skaudą galvą, kenčiantiems depresiją, alergijas arba sergantiems autoimuninėmis ligomis. Tokiais atvejais tinkamas kvėpavimas gali ženkliai pagerinti sveikatos būklę, nuraminti mintis ir jausmus. Bet pats svarbiausias dalykas yra sąmoningo kvėpavimo praktikavimas. Kitaip sakant, negalima pakeisti senos būsenos, jeigu taikome tuos pačius metodus, įpročius. Mes turime visų pirmą pakeisti savo elegesio modelį ir tik tada tikėtis, kad pasikeis būsena. Čia sąmoningas kvėpavimas ir yra tas galingas įrankis, kurio pagalba tinkamai, kasdien praktikuojantis, galime išsiugdyti ne tik tinkamus kvėpavimo įpročius, bet ir išmokti kontroliuoti savo reakcijas, emocijas, mintis.

Darbo su kvėpavimu ( Breathwork) nauda

Automatinio kvėpavimo kaip fizinio proceso transformavimas į sąmoningą , fokusuotą ir tikslingą veiksmą turi labai daug naudos. Kvėpavimas ne tik pagerina fizines funkcijas, bet kartu tai yra lyg takas į savo vidinę erdvę. Tai lyg tiltas jungiantis kūną, protą ir sielą. Jis daro įtaką mūsų miegui, atminčiai, koncentracijai ir energijos lygiams.
Kvėpavimas yra sutelkto dėmesingumo ir sąmoningumo pagrindas. Sąmoningas sujungtas kvėpavimas yra naudojamas perkeisti ir paleisti jausmus, mąstymo šablonus, elgesio modelius, kurie sukelia stresus ir susargdina. Fiziniame lygmenyje darbas su kvėpavimu pagerina deguonies įsisavinimą ląstelėse, todėl daug greičiau orgnaizmas šalina toksinus ir mažina uždegiminius procesus. Darbas su kvėpavimu reguliuoja simpatinę ir parasimpatinę nervų sistemas, todėl gerėja miego kokybė, atmintis, koncentracija ir energijos lygiai. Emociniame lygmenyje darbas su kvėpavimu padeda atsiverti, pajausti ir paleisti emocinius blokus, kurie galiausiai, nieko nedarant , paveikia mūsų fizinį lygmenį ir žmogus suserga. Darbas su kvėpavimu padeda pasijausti saugiais tada, kai esame labiausiai pažeidžiami. Kiekvienas mūsų asmenybės aspektas priklauso nuo kvėpavimo būdo bei kokybės. Todėl praktikuojant sąmoningą sujungtą kvėpavimą pagerėja ne tik fizinė, bet ir emocinė žmogaus sveikata, pakeičiami seni mąstymo ir elgesio šablonai naujais, kurie padeda ir pagerina gyvenimo kokybę. Dvasiniame lygmenyje darbas su kvėpavimu yra paprastas ir universalus būdas susisieti su savo dvasingumu ir patirti Vienio su Visata jausmą, o tai padeda jaustis taikoje ir pinatvėje su pačiu savimi bei aplinka, pasauliu, Visata.

Šarūnė Lynikaitė
Sertifikuota sąmoningo kvėpavimo praktikė
Registracijai ar klausimams skambinkite tel. +370 685 64987
arba rašykite sarunely@gmail.com

Informacija apie artimiausias kvėpavimo sesijas.
DIY (pasidaryk pats) praktikos, kurias galite daryti namuose savarankiškai.

Visa puslapyje esanti informacija yra autorinė.